Menig ondernemer heeft weinig verstand van ICT en beschouwt ons vakgebied als ‘iets wat gewoon moet werken’. Ook herkenbaar: wanneer het eventjes niet werkt dan levert dit al snel de nodige ergernis en frustraties op. Dat snappen wij bij Vindicta heel goed en we vinden het ook logisch aangezien binnen kantooromgevingen vele medewerkers afhankelijk zijn van ICT. De vele ICT-termen die ons dagelijks om de oren vliegen maken het er voor de gemiddelde ondernemer ook niet eenvoudiger op. Er komen steeds meer termen bij en dus is het voor veel ondernemers een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien. Binnen Vindicta zorgen wij er dagelijks voor dat onze relaties het bos wel weer zien, of zich hier juist niet druk om hoeven te maken. Om dit kracht bij te zetten lijkt het ons leuk ook op onze website duidelijke uitleg te geven. En wel in de vorm van het ‘Vindicta ICT-woordenboek’!
Vindicta startte alweer vijftien jaar geleden – in 2007 - in Amersfoort. Als eenmanszaak gestart en inmiddels uitgegroeid tot een mooi bedrijf waar het mooie ICT team van Gijs Viester en Koen Los – directie Vindicta - voor vele opdrachtgevers elke dag opnieuw aan de slag gaat. Mooie constatering in deze is dat veel opdrachtgevers van het eerste uur nog steeds deel uitmaken van de tevreden klantenkring. Oftewel: het zijn ware ambassadeurs. ‘Hier zijn we trots op en zodoende laten we graag onze ambassadeurs aan het woord.’ In deze eerste editie: Rob Hakvoort (36) – commercieel directeur bij Facility BV uit Amersfoort.
Het klimaat verandert. De kranten staan er vol van en de wateroverlast in Limburg liet deze zomer weer zien hoe ingrijpend de gevolgen kunnen zijn. HydroLogic biedt ervaren specialisten geavanceerde modellen en slimme ICT om grip te krijgen op de verschillende uitdagingen die watermanagement biedt. Want niemand zit te wachten op te veel of te weinig water. Vandaar dat tal van watermanagement-organisaties in Nederland (waterschappen, gemeenten en Rijkswaterstaat) en daarbuiten gebruik maken van de producten en diensten van HydroLogic. Vanuit het kantoor in Amersfoort vertelt founder en directeur Arnold Lobbrecht hier meer over.
Nu we na een jaar thuiswerken allemaal gewend zijn aan videobellen via Skype of MS Teams, is het nog een kleine stap om ook via Teams te gaan bellen. Want op een Microsoftplatform zijn alle functionaliteiten van het werk intussen geïntegreerd, behalve bellen. Door voor Teams te kiezen, zet je de laatste stap in die integratie en daarnaast levert het een aantal voordelen op: beheersbare kosten en optimale bereikbaarheid.
We raken er steeds meer aan gewend dat we, zodra we zijn ingelogd, meteen aan het werk kunnen. In een optimale omgeving heb je een bureauwerkblad waar alleen de applicaties op staan die voor jou relevant zijn. Sterker nog; de programma’s waar je dagelijks in werkt, starten vanzelf op. Het inrichten en beheren van zo’n digitale werkomgeving noemen we werkplekmanagement. Roel Kleine Deters, sinds 4 januari 2021 systeembeheerder bij Vindicta, weet daar alles van.