Als je ergens ziet dat er aan het water of in het water wordt gewerkt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat Tijhuis daarbij is betrokken. Tijhuis Ingenieurs is een onafhankelijk en toonaangevend ingenieursbureau op het gebied van regionaal waterbeheer. Ze werken in heel Nederland vanuit drie locaties: Hoorn, Amersfoort en Sneek. In opdracht van waterschappen en gemeenten worden ze betrokken bij de voorbereiding en uitvoering van baggerwerkzaamheden en oeverwerken. Directeur Hans Tijhuis legt uit waarom ze vijf jaar geleden zijn overgestapt naar Vindicta.
‘Het was ruim vijf jaar geleden, toen ik tegen Bas zei dat ik niet tevreden was over onze ICT-leverancier. Hij bood aan om alles eens door te lichten en daar heb ik gebruik van gemaakt. De conclusie van Bas was dat we met verouderde hardware werkten en ook de software niet volledig up-to-date was. Het verklaarde de vele storingen waarmee we te maken hadden. Ik heb Bas toen gevraagd wat we konden doen. We hadden een beperkt budget, dus alles in een keer vervangen, was geen optie.’
Stappenplan
‘Een half jaar na die check zijn we overgestapt naar Vindicta. In goed overleg is een stappenplan opgesteld dat er in voorzag dat we in een periode van twee jaar alles up-to-date zouden brengen. Zo hoefden we niet alles ineens te investeren. Daarnaast moest het bedrijf ook gewoon door kunnen blijven werken. Met Vindicta hebben we alles in de cloud gebracht, met uitzondering van de zware GIS-bestanden en AutoCAD-tekeningen. Die draaien lokaal op de vestigingen in Hoorn en Amersfoort.’
Moderne kijk op ICT
‘Wat meteen opviel toen we met Vindicta gingen werken, was de frisse kijk op ICT. Bij Vindicta hebben ze kennis van wat er allemaal mogelijk is en daarin nemen ze je als klant ook mee. Zo heb je altijd verschillende mogelijkheden waaruit je kan kiezen. Ze opereren daarin proactief. Dat waren we niet gewend, maar het bevalt ons uitstekend. Intussen hebben we de boel goed georganiseerd rondom ICT. We hebben hier een collega die alle issues verzamelt. Wat niet kan wachten, wordt meteen via de servicedesk opgelost. De rest wordt maandelijks besproken met Alwin, die afwisselend op de verschillende vestigingen langs komt.’
Bescheiden
‘Als ik naar de plussen van Vindicta kijk, dan vallen mij vooral de proactiviteit en de servicegerichtheid op. Je kan ze bij wijze van spreken dag en nacht bellen als er iets is en het wordt altijd snel en doeltreffend geregeld. Als de werkzaamheden ingrijpend zijn, doe ze het buiten onze kantooruren, zodat we er als bedrijf geen last van hebben. Hun bescheidenheid is wellicht hun grootste valkuil. Ze mogen best wat meer vertellen en laten zien wat ze in huis hebben. Want ze bieden echt meerwaarde voor ons bedrijf.’